Nedenstående handelsbetingelser er gældende for al samhandel med PHIRA.
Juridiske oplysninger
PHIRA ejes og drives af:
Camilla Pors
Sorøvej 29
4100 Ringsted
CVR: 38538888
Varekøb
Varekøb foregår ved følgende procedure:
- Den ønskede vare tilføjes til indkøbskurven.
- Når købet ønskes afsluttet, klikkes på linket indkøbskurven. Herfra kan man slette eller ændre antallet af bestilte varer. Markér at du godkender handelsbetingelserne, når indeværende handelsbetingelser er læst og accepteret. Udfyld derefter kontakt- og modtagerinformation. Det er dit ansvar, at angive den korrekte adresse (kun danske adresser). Hvis pakken returneres grundet manglende eller forkerte oplysninger, vil du hæfte for udgifter i forbindelse hermed.
- Den ønskede leveringsmetode og betalingsmetode vælges.
- Købet bekræftes og betaling gennemføres.
- Herefter modtager du en ordrebekræftelse på E-mail.
Betaling
Alle priser er angivet i Danske Kroner inkl. moms og andre afgifter.
Priserne gælder kun ordrer til levering i Danmark, ikke omfattende Grønland og Færøerne.
Betaling for varerne kan ske online ved brug af følgende betalingsmuligheder:
- Visa/Dankort, Visa Electron, Visa Debit
- MasterCard, MasterCard Debit
- MobilePay
- ViaBill delbetaling (helt uden renter og gebyrer op til 2.000 kr.).
- MobilePay:
- Under bestilling af varerne, indtaster du dit mobiltelefonnr. i betalingsvinduet.
- Du godkender betalingsanmodningen, der nu vises på din telefon.
- Beløbet trækkes på det kreditkort, du har tilknyttet din MobilePay-konto.
- Du modtager nu en ordrebekræftelse på mail, og vi pakker straks varerne til dig.
- ViaBill - Rentefri delbetaling:
Du kan betale med ViaBill helt op til 10.000 kr.
Læs alle detaljerne her: http://www.viabill.com/terms
Du får varerne inden du betaler:
- Du bestiller varerne, som du plejer og vælger ViaBill som betalingsmetode.
- Du sendes nu til ViaBills side, hvor du indtaster dine personlige oplysninger og får tilsendt login til MitViaBill.
- Du får et hurtigt kredittjek hos ViaBill, og vi sender varerne til dig.
Forsendelse og levering
Alle forsendelser sendes med Postnord.
- 39,00 kr. - til valgfri pakkeshop.
- 59,00 kr. - til privatadresse.
- Gratis fragt ved køb for min. 499 kr. (Gælder kun levering til pakkeshop).
Pakkerne er forsikrede og kan spores via "Track & Trace".
Forventet leveringstid er 2 - 4 hverdage. Der kan være længere leveringstid end det angivne grundet uforudsete forsinkelser, hvilket vi ikke kan holdes ansvarlige for.
Der kan under udsalg eller andre kampagner være længere leveringstid.
Vi leverer i hele Danmark (ikke Grønland og Færøerne).
- Returnering:
Du har 14 dages fuld fortrydelsesret på alle varer købt hos PHIRA.
Ønsker du at benytte fortrydelsesretten, skal du senest 14 dage efter modtagelse af varen sende en mail til: kontakt@phira.dk, hvori det tydeligt fremgår, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten. Varen/varerne skal returneres i samme stand og indpakning som ved modtagelsen.
Du skal selv betale fragtomkostningerne i forbindelse med returneringen.
Du har det fulde ansvar for, at vi modtager din returforsendelse, og vi anbefaler derfor, at du sender returpakken med track & trace, så den kan spores. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb (fx ordrenummer).
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt dit købsbeløb til dét kort, du anvendte i forbindelse med bestillingen. Pengene vil blive refunderet hurtigst muligt - dog senest 5 hverdage efter modtagelse af varen. Hvis du retunerer hele din ordre, refunderer vi også leveringsomkostningerne (dog ikke ekstraleveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder).
Pakker som sendes til os pr. efterkrav modtages ikke, og varen vil dermed ikke være at betragte som returneret.
Det er ikke muligt selv at aflevere pakken på adressen.
Hvis du har opnået FRI FRAGT, og du returnerer varer, så dit samlede køb udgør mindre end 499 kr, vil der blive fratrukket 39,00 kr i fragtomkostninger.
Returnerings-adresse:
PHIRA
c/o Camilla Sciegienny
Sorøvej 29
4100 Ringsted
OBS! Vi afhenter ikke pakker i pakkeshops. Du bedes returnere direkte til ovenstående adresse.
- Ombytning:
De andre vare skal returneres efter ovenstående returneringsbeskrivelse.
Har du nogle spørgsmål i forhold til returnering og ombytning, er du meget velkommen til at sende os en mail: kontakt@phira.dk.
- Gaver:
Vi yder naturligvis udvidet bytte- og returret ved køb af gaver. Ved bestilling bedes du skrive i kommentarfeltet, hvornår gaven skal gives. Vi bytter/returnerer 14 dage efter, gaven er givet.
- Gratis gaver (kampagne):
Hvis du har modtaget en gratis gave i forbindelse med et køb, og du returnerer varer, så dit køb samlet er under det angivne købsbeløb, bedes du også returnere den gratis gave. Hvis ikke den gratis gave returneres, vil du blive opkrævet den gratis gaves værdi.
Udsalgsvarer
Har du købt en vare, som indenfor 14 dage efter modtagelse bliver sat ned, kan du naturligvis returnere den købte vare (såfremt den er ubrugt) og derefter købe den til nedsat pris.
Det er ikke muligt blot at få refunderet prisforskellen.
Når du handler hos PHIRA har du to års reklamationsret på alle smykker udfra følgende betragtning: Vi skelner mellem produktionsfejl og slitage. Se mere herom nedenfor.
- Hvad er en produktionsfejl?
Produktionsfejl dækker over fejl på en sten eller støbefejl i materialet. Indenfor reklamationsperioden dækker vi alle produktionsfejl.
- Hvad dækker slitage over?
Slitage betyder, at produktet har været brugt over længere tid. Slitage er ikke omfattet af reklamationsretten. Skader der er opstået som følge af forkert brug eller mishandling af produktet er heller ikke dækket af reklamationsretten. Smykker der er overfladebehandlet (fx. forgyldte, forsølvede eller sort rhodinerede) vil med tiden blive slidt. Det betyder, at belægningen vil slides af, jo mere du bruger smykket. Dette betragtes som slitage og er ikke dækket af reklamationsretten. Læs mere om vedligeholdelse af smykker her.
PHIRA yder ingen erstatning eller garanti på sten, der falder af, efter at varen er taget i brug.
Hvis du vil returnere en beskadiget vare, bedes du benytte samme fremgangsmåde som beskrevet under ”Returnering".
Ved reklamation skal du sørge for at beskrive så præcist og detaljeret som muligt, hvad der er galt med smykket.
Du bedes sende en mail til: kontakt@phira.dk med denne information samt dit ordrenummer, inden du afsender smykket.
Vi dækker dine udgifter i forbindelse med returnering af defekte varer.
Materialer
- Metaller:
PHIRA fører kun smykker af den højeste kvalitet. Vi ønsker at levere kvalitet og eksklusivt design til fordelagtige priser, og derfor har vi valgt at fokusere på smykker i rustfrit ædelstål, kobber og messing.
PHIRA har et stort udvalg af smykker lavet i rustfrit ædelstål. Rustfrit stål er en fællesbetegnelse for stålprodukter, der består af minimum 12% chrom. Rustfrit stål benyttes i mange forskellige sammenhænge - specielt i den danske industri, hvor holdbarhed, pris og slidstyrke er vigtige parametre.
Der er mange fordele ved smykker lavet i rustfrit ædelstål. Èn af fordelene er, at smykkerne har en utrolig lang holdbarhed og forbliver pæne, uden at det kræver særlig vedligeholdelse. Rustfrit ædelstål har altså de samme kvaliteter som et smykke af massivt guld eller sølv, men prisen er markant lavere, hvilket betyder at du får meget for pengene, mens du samtidig får et smukt smykke, som holder i rigtig mange år.
Alle vores produkter er som nævnt af højeste kvalitet og er derfor naturligvis fri for nikkel* og bly.
*Smykkerne indholder ikke mere nikkel end det tilladte. Vi tager ikke ansvar for evt. allergier.
- Belægning:
Smykkerne af kobber og messing er alle belagt med enten 14 karat guld, 18 karat guld/hvidguld eller Sterling sølv - dvs. smykkerne har en ædelmetalbelægning. Under ædelmetalbelægningen består smykket af et uædelt metal i form af kobber eller messing, men smykket vil altså fremstå med eksempelvis en guld eller sølv overflade.
Ædelmetalbelægninger holder desværre ikke for evigt og vil altid blive beskadiget med tiden. Men med rette vedligeholdelse kan dette udskydes i lang tid.
Da holdbarheden af belægninger afhænger af, hvorledes smykket behandles, kan vi desværre ikke give garanti herfor.
- Sten:
Stenene som bruges i fremstillingen af vores smykker er Cubic Zirconia. Cubic Zirconia - også kaldet CZ - er den mest eksklusive og populære erstating for en diamant. Dette skyldes i høj grad, at det utrænede øje ikke kan se forskel på en CZ og en ægte diamant. Én af de ting man bør bemærke ved Cubic Zirconia er, at de optisk er fejlfri, hvorimod næsten alle diamanter har naturlige urenheder.
Cubic Zirconia er normalt blanke, men kan også fås i forskellige farver. Grundet den relativ lave produktionspris, høje holdbarhed og dens visuelle lighed med en ægte diamant er Cubic Zirconia en af de mest brugte erstatninger for diamanter.
Vedligeholdelse
Vores smykker er produceret i høj kvalitet og af dygtige fagfolk. Dog skal du være opmærksom på, at smykker er sårbare, og de skal bæres og behandles med omtanke.
Vi anbefaler vores kunder, at smykkerne opbevares i fx smykkeskrin, så de undgår at blive ridsede.
Vi anbefaler ligeledes, at du tager dine smykker af, når du:
-
Går i seng.
-
Dyrker sport.
-
Går i bad, eller når du er i kontakt med meget vand.
-
Gør rent.
-
Påfører make-up, parfume, lotion, hårspray og olier. (Tag dine smykker på, når du er færdig med at påføre disse produkter)
Hvis du har yderligere spørgsmål til vedligeholdelse af dine PHIRA-smykker, kan du sende en mail til: kontakt@phira.dk.
Rabatkoder
Rabatkoder kan ikke benyttes ved køb af i forvejen nedsatte varer, smykkeæsker samt varer mærket med "Intropris".
Persondatapolitik
- Sikker og krypteret betaling online:
Foretages der betaling med kreditkort på webshoppen, sker betalingen på en sikker forbindelse, der garanterer, at dine betalingsoplysninger ikke er tilgængelige for uvedkommende. Når betalingen foretages online, sker det gennem en sikker krypteret metode gennem webshopsystemet og en sikker betalingsgateway. Betalingsgatewayen fungerer som dankortterminalen, der administreres hos Quickpay, som overholder den internationale PCI-DSS-certificering - en certificering, der definerer en række krav til opbevaring, overførsel og håndtering af kreditkortdata.
- Dine personlige data:
Dine kontaktoplysninger gemmes med det formål at kunne levere varen til dig. Når der indsamles personoplysninger via webshoppen, sikrer vi, at det altid sker med din fulde accept, da købet ikke kan gennemføres, medmindre handelsbetingelserne her er godkendt. Det er din sikkerhed for, at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. Din IP-adresse registreres af sikkerhedsmæssige årsager, når du foretager et køb. IP-adressen og evt. personlige oplysninger oplyses til politiet, hvis der er tale om falske betalinger, svindel og bedrageri med kreditkort.
Sikkerhed
Oplysninger afgivet på webshoppen videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand. Alle oplysninger gemmes på højsikrede servere.
Cookies
PHIRA benytter cookies for at give dig den bedste oplevelse i vores webshop. En cookie er en lille fil, der gemmer informationer omkring dit besøg i vores webshop. I filen gemmes der ikke nogle personlige oplysninger om dig. Cookies bruger vi bl.a. til gemme din indkøbskurv og til statistik over hvilke sider, der bliver besøgt. Informationen bliver ikke givet videre til andre og bliver kun brugt til at gøre siden endnu bedre for dig som bruger.
En af disse cookies - en såkaldt "session-cookie" - er essentiel for at vores hjemmeside overhovedet kan fungere, og for at du kan bestille dine varer. Uden den ville du skulle udfylde alle informationer på ny, hvis du fx bruger browserens "tilbage-knap" i onlinebestillingen. En "session-cookie" gemmes ikke på din computer, men "lever" kun indtil du slukker for din computer igen.
Risikoen for varerne
Risikoen for varer købt hos PHIRA overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.
Uafhentede pakker/modtagelse nægtet
Uafhentede pakker eller pakker der nægtes modtaget debiteres med 49 kr. til dækning af returfragt + ekspedition.
Forbehold og ansvarsfraskrivelse
Der tages forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.